Методичні рекомендації МОН щодо викладання предметів у 2018-2019 н.р.

Методичні рекомендації МОН щодо адаптації першокласниківв НУШ
Методичні рекомендації щодо оцінювання учнів 1-х класів
Новації — в організації освітнього процесу в 2018/2019 навчальному році
Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою, Лист МОНвід 20.08.2018 № 1/9-503

2018/2019 навчальний рік стартує разом ізНовою українською школою,
в основі реалізації якої:
Концепція НУШ
Новий ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII.
Наприкінці квітня 2018 року МОН відповідно статті 64 Закону про освіту затвердило
Типові освітні програми закладів загальної середньої освіти,
замінивши Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів.

Наказами від 24.04.2018 МОН затвердило Типові освітні програми:

Ці документи окреслюють рекомендовані підходи до планування й організації у школах єдиного комплексу освітніх компонентів.
Також Типові освітні програми визначають:
загальний обсяг навчального навантаження
орієнтовну тривалість вивчення окремих навчальних предметів
можливі взаємозв’язки між навчальними предметами та послідовність їх вивчення
очікувані результати навчання учнів
рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за тією чи тією Типовою освітньою програмою.
Усі Типові освітні програми розроблені на виконання Закону про освіту та відповідних Державних стандартів:
початкової загальної освіти (постанова КМУ від 20.04.2011 № 462)
базової та повної загальної середньої освіти (постанова КМУ від 23.11.2011 № 1392)
базової та повної загальної середньої освіти (постанова КМУ від 23.11.2011 № 1392)
базової і повної загальної середньої освіти (постанова КМУ від 14.01.2004 № 24).
Усі Типові освітні програмидля 2–4-х класівдля 5–9-х класівдля 10–11-х класів (Стандарт 2004 року)для 10–11-х класів (Стандарт 2011 року)У Типових освітніх програмах закладів І і ІІ ступенів, а також у Типовій освітній програмі закладів ІІІ ступеня за Держстандартом 2011 року окреслено навчальні плани,визначено 7 освітніх галузей:
Мови і літератури
Математика
Природознавство
Суспільствознавство
Здоров’я і фізична культура
Технології Мистецтво.
У Типовій освітній програмі закладів ІІІ ступеня за Держстандартом 2004 року «Мистецтво» представлене освітньою галуззю «Естетична культура».

Логічна послідовність вивчення предметів розкрита у відповідних навчальних програмах.

Навчальне навантаження 2018/2019 навчального року
На основі Типових освітніх програми закладів І-ІІІ ступенів пропонуємо зведену таблицю загального обсягу навчального навантаження.
Таблиця навчального навантаження на навчальний рік



Детальний розподіл навчального навантаження міститься у навчальних планах ЗЗСО І-ІІІ ступенів.

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлене відповідно до вимог чинних нормативних документів, що визначають санітарно-епідеміологічні вимоги до освітнього процесу та закладів освіти усіх форм власності.

Аби запобігати перевантаженню учнів, необхідно враховувати їх навчання в закладах освіти іншого типу — художніх, музичних, спортивних школах тощо. Так, за рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів можна враховувати результати їх навчання з відповідних предметів — музика, фізична культура тощо — у позашкільних закладах.

Форми організації освітнього процесу

При вивченні окремих предметів форми організації освітнього процесу можна уточнювати, дотримуючись вимог відповідних Держстандартів.
Форми і методи навчання вчитель обирає самостійно.
Освітні програми з 2018/2019 навчального року
Освітня програма — це єдиний комплекс освітніх компонентів (предметів вивчення, дисциплін, індивідуальних завдань, контрольних заходів тощо), спланованих і організованих для досягнення визначених результатів навчання.
Вона містить:
вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою
перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність
загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання.
Навчальні плани на навчальний рік складали за Типовими навчальними планами, та оскільки з 2018/2019 н. р. застосовні Типові освітні програми, то й ЗЗСО працюватимуть за власними освітніми програмами.

5 фактів про освітню програму:
її схвалює педагогічна рада та затверджує директор закладу
освітні програми, сформовані на основі Типових освітніх програм, заклад освіти не має затверджувати у центральних органах забезпечення якості освіти
освітня програма за рішенням закладу може містити, окрім освітніх компонентів для вільного вибору учнями, інші компоненти, зокрема корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами
освітню програму закладу освіти та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, слід оприлюднити на сайті закладу
освітня програма є основою навчального плану, який складає та затверджує заклад освіти

Увага! З 2018/2019 навчального року в дію увійдуть освітні програми початкової і базової школи.

Кiлькiсть переглядiв: 265

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.